EVENTY FIRMOWE W HISTORYCZNYCH PRZESTRZENIACH
WróćORGANIZACJA EVENTÓW FIRMOWYCH W HISTORYCZNYCH PRZESTRZENIACH
Imprezy firmowe w niestandardowych, historycznych miejscach to gwarancja niepowtarzalnych przeżyć, wyjątkowego klimatu oraz zaskoczenia Gości. Przestrzenie historyczne inspirują kreatywne agencje do tworzenia scenariuszy jedynych w swoim rodzaju, niemożliwych do przeniesienia w żadne inne miejsce. Atutów organizacji eventów w takich miejscach jest wiele. To zadowolenie i satysfakcja nie tylko uczestników, ale też organizatorów, którzy mają świadomość, jaką drogę musieli pokonać, by wydarzenie mogło się odbyć i z jakimi trudnościami się zmierzyli, by efekt był tak spektakularny. Zalety widać gołym okiem, a przeszkody?
Przede wszystkim event firmowy organizowany w przestrzeniach takich jak zamki, muzea, ale też kopalnie, wiąże się z wydłużonym czasem przygotowania. I choć do każdego wydarzenia podchodzimy indywidulanie i absolutnie każde jest przemyślane i perfekcyjnie opracowane, jednak te okazują się szczególne ze względu na swój charakter. Często, pod kątem infrastruktury, trzeba wziąć pod uwagę wszystko to, co w 'normalnej' przestrzeni jest po prostu standardem. Po stronie organizatora pojawiają się więc wyzwania logistyczne i czasowe. Nikt przecież nie przewidywał w XVIII czy XIX wieku, że pod zamek będą podjeżdżały wypełnione sprzętem tiry. Do niejednego zamku dostaniemy się jedynie na dziedziniec, by pozostałą trasę pokonać mniejszymi samochodami lub po prostu pieszo. Brak rampy towarowej, konieczność transportu ciężkiego sprzętu schodami lub niewielkimi windami znacząco wydłuża czas montażu. Kiedy do tego dodamy obiekty na co dzień czynne dla zwiedzających (muzea), gdzie instalacje możliwe są jedynie nocą, organizacja takiego wydarzenia staje się wyjątkowo czasochłonna.
ORGANIZACJA BANKIETU FIRMOWEGO W NIETYPOWEJ PRZESTRZENI – NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ
Istotnym zagadnieniem, które organizator musi wziąć pod uwagę, organizując 'historyczny' event, jest nierzadko brak ogrzewania / klimatyzacji, co oznacza konieczność doprowadzenia przewodów z ciepłym / zimnym powietrzem lub zastosowania innych rozwiązań, wyprowadzających spaliny z obiektu. To również często brak odpowiedniego zabezpieczenia prądowego. Przestarzałe instalacje nie nadają się do wykorzystania, więc potrzeby eventu zabezpieczane są zwykle przez agregaty prądotwórcze.
To jeszcze nie wszystkie kwestie niewidoczne dla uczestników. Trzeba jeszcze wspomnieć o tym, co dla Gości oczywiste, a dla organizatora znów wymagające. Mowa m.in. o toaletach, których zwykle jest zbyt mało, do tego szatnie, przestrzeń na catering i zaplecze dla obsługi. To również musimy 'zbudować' na potrzeby danego wydarzenia. Ze względu na fakt, iż większość z tych 'historycznych' obiektów jest pod nadzorem konserwatora zabytków, jakakolwiek ingerencja jest kategorycznie zabroniona. Pojawiają się wówczas dylematy, jak obrandować przestrzeń, w jaki sposób wpleść materiały reklamowe, logotypy, plakaty, billboardy.
Opisane przykłady to jedynie wierzchołek góry lodowej i próba ich generalizacji. Każda przestrzeń tworzy jednak inne utrudnienia, będące dla nas organizatorów jednocześnie wyzwaniem, z którym zawsze z największą przyjemnością się mierzymy. Dlaczego? Ponieważ wiemy, że naprawdę warto. Wrażenia i emocje, które pozostaną w pamięci uczestników są po prostu nieosiągalne w innych przestrzeniach.
Zobacz również:
www.exclusive-event.pl/metamorfozy-przestrzeni-czyli-jaka-role-odgrywa-scenografia-eventu
www.exclusive-event.pl/konsulat-chile-uroczyste-otwarcie-obiektu
www.exclusive-event.pl/jubileusz-firmy-koncert-sound-n-grace