NOWINKI TECHNOLOGICZE W EVENTACH

Wróć

NOWOCZESNE TECHNOLOGIE W EVENTACH

Nowoczesne technologie towarzyszą nam w życiu już niemal na każdym kroku. Obejmują zagadnienia ogólne, o potężnym kalibrze, takie jak bezpieczeństwo i walka z cyber zagrożeniami, sztuczna inteligencja, pełna cyfryzacja, czy zaawansowane technologicznie drony wykorzystywane w wielu dziedzinach. Spotykamy się z nimi na co dzień - ułatwiają nam komunikację, pracę i codzienne obowiązki, często je przy tym uatrakcyjniając. Wszechobecne smartfony i niezliczona ilość aplikacji nikogo już przecież nie dziwią. Nowoczesne technologie to również trend silnie dziś wykorzystywany przy organizacji eventów, konferencji i kongresów. Stanowią bowiem doskonałe narzędzia, pozwalające organizatorom na osiągnięcie absolutnie niestandardowego efektu. Z każdym dniem ich wybór staje się coraz szerszy, dlatego warto śledzić je uważnie, by potem umiejętnie wpleść w event i otrzymać zamierzony rezultat. 

 

ROLA KLIENTA W WYBORZE ATRAKCJI NA EVENT FIRMOWY

Nowinki technologiczne wykorzystywane są dziś więc w wydarzeniach firmowych coraz częściej, a ich popularność stale rośnie. Skąd jednak aż takie zainteresowanie nowoczesnymi rozwiązaniami, kiedy mamy już sprawdzone schematy i wydeptane ścieżki? Swój udział w odpowiedzi na to pytanie mają z pewnością klienci, którzy z roku na rok, a nawet z miesiąca na miesiąc stają się coraz bardziej wymagający i zlecają agencji eventowej organizację eventu, oczekują tego przysłowiowego ‘efektu WOW’. Klienci szukają atrakcji, które zaangażują Gości, pobudzą ich wyobraźnię, wzbudzą emocje oraz zaintrygują. Wszystko to zaprezentuje firmę w doskonałym świetle i sprawi, że impreza będzie się odbijała szerokim echem jeszcze przez długi czas. Przed organizatorami więc niemałe wyzwanie, by zaproponować rozrywkę na odpowiednim poziomie, skutecznie się komunikować z jej uczestnikami i umiejętnie połączyć te wszystkie elementy w jedną, spójną całość. Na koniec wykazać się kreatywnością i oryginalnością, by każdy biorący udział w evencie poczuł się wyróżniony. W tym miejscu właśnie z pomocą przychodzą nowoczesne technologie.

 

WPŁYW UCZESTNIKA NA WYBÓR ATRAKCJI NA EVENT

Nie tylko klienci jednak wymuszają na organizatorze wydarzeń firmowych poszukiwanie nowych rozwiązań. Dziś również uczestnicy takich wydarzeń są coraz bardziej świadomi możliwości, jakie oferuje rynek - biorąc udział w imprezie, liczą na jej wyjątkowość i indywidualne potraktowanie. Coraz bardziej zauważalna jest też tendencja 'współtworzenia' wydarzenia. To w sumie prosta reguła, która mówi o tym, że jeśli samemu jest się w coś zaangażowanym, intensywniej się to przeżywa. Włączając uczestników w tworzenie eventu mamy również szansę przedłużenia tzw. cyklu życiowego przedsięwzięcia.

Ważne jest więc stworzenie interaktywnego środowiska, które sprzyja networkingowi, czy integracji uczestników. Dzięki nowoczesnym multimediom i wszechobecnym smartfonom można rozpocząć budowanie napięcia na długo przed samym wydarzeniem. To ukłon w kierunku Gości, ale też wartość dodana dla organizatora, który na bazie zgromadzonych danych, obserwacji nastrojów, czasem jasno precyzowanych oczekiwań może tak pokierować przebiegiem eventu, by uczestnik poczuł, że bierze udział w wydarzeniu wykreowanym specjalnie dla niego. Każdy chce zostać przecież wyróżniony i potraktowany indywidualnie, a dzisiejsze rozwiązania technologiczne doskonale się do tego nadają.

 

CO DAJĄ NOWE TECHNOLOGIE PRZY ORGANIZACJI EVENTU FIRMOWEGO

Nowinki technologiczne pojawiają się na rynku w tempie uniemożliwiającym przeciętnemu śmiertelnikowi nadążanie za nimi. Stanowi to jednak o ich niebywałej przewadze, a organizatorzy wydarzeń tym chętniej je wykorzystują. Zyskują tym samym bowiem gwarancję uzyskania efektu zaskoczenia i nietuzinkowości. Nowoczesne technologie nie tylko pomagają urozmaicić event firmowy widowiskowo, ale ułatwiają też gromadzenie danych o uczestnikach. Zbierane w taki sposób wcześniej (preeventove) mogą zostać wykorzystane podczas eventu, a te zgromadzone w trakcie i po wydarzeniu (posteventove) to już nie tylko feedback, czy impreza została dobrze przyjęta, ale i sposobność, która dobrze wykorzystana, pozwala na wydłużenie żywotności eventu.

 

NOWINKI TECHNOGICZNE W EVENTACH FIRMOWYCH - PRZYKŁADY

Poniżej, porządkując - czym zatem jest rozszerzona rzeczywistość i do czego warto wykorzystać inne nowinki już w teorii?  

 

Augmented Reality - rozszerzona rzeczywistość

Rzeczywistość rozszerzona łączy w sobie świat realny oraz rzeczywistość wirtualną. Jest interaktywny w czasie rzeczywistym i umożliwia swobodę ruchów w trzech wymiarach. Opiera się na systemie wykorzystania obrazu z kamery, na który nałożona jest generowana w czasie rzeczywistym grafika 3D. AR znajduje idealne zastosowanie przy organizacji szkoleń - zapewnia uczestnikom niezbędne informacje o specyficznych obiektach i pomaga w prezentacji informacji. Jako dodatek do wystaw w muzeach - eksponat może przedstawiać całą masę danych, jak zarys historyczny, czy miejsce odkrycia artefaktu. Jako narzędzie marketingu - znajduje również zastosowanie w trakcie kampanii marketingowych.

 

Video Mapping 3D

Video Mapping to wielkoformatowe projekcje na budynkach lub innych obiektach (np. samochody/autokary/samoloty/łodzie itp), wykorzystujące strukturę płaszczyzn na których są wyświetlane. Dzięki stworzeniu tzw. mapy obiektu i idealnym ustawieniu projektora możliwe jest uzyskanie zapierającego dech w piersiach widowiska multimedialnego, które może obserwować równocześnie nawet kilkadziesiąt tysięcy widzów.

 

Human Joystick 

Innymi słowy interaktywna gra kinowa. Human Joystick opiera się na zintegrowanym systemie kamer działających na podczerwień oraz szeregu komputerów, które analizując ruch, przetwarzają go w odpowiedni sposób na dane wyświetlone na ekranie. Metoda ta pozwala na osiągnięcie efektu, w którym wszyscy widzowie zasiadający na sali poprzez podniesienie rąk oraz przesuwanie ich w jedną, bądź drugą stronę, sterują obiektem na ekranie, wykorzystując swoje ciało jak joystick. System ten pozwala sterować dowolnym obiektem na ekranie. Każda gra może być spersonalizowana i przygotowywana pod klienta.

 

Piramida holograficzna / Hologramy 3d 

Piramida holograficzna i hologramy 3d to efektowne i skuteczne formy reklamy audiowizualnej pozwalające na stworzenie wyjątkowej przestrzennej prezentacji produktu, marki, logotypu, usługi lub zjawiska. Urządzenia opierają się wyłącznie na efekcie iluzji oraz złudzenia hologramu. Hologramy 3d są urządzeniami przede wszystkim do zastosowań wewnętrznych. Genialne na targi, koncerty, otwarcia obiektów i inne wydarzenia o charakterze promocyjnym.

 

Głośnik kierunkowy

Doskonałym rozwiązaniem multimedialnym jest również głośnik kierunkowy - spersonalizowana instalacja, którą można zamontować np. w sieciach sprzedaży. Jak to działa? Specjalne czujniki ruchu wykrywają moment, w którym konsument staje w wyznaczonym miejscu i aktywują lektora, który opowiada o produkcie. Klient słyszy tym samym spersonalizowany przekaz, który wywołuje pozytywne emocje i skłania do zakupu.

 

Interaktywny stół iTable 

Interaktywny stół dotykowy to nowoczesne narzędzie do skutecznej komunikacji wizualnej, pozwalające wielu osobom jednocześnie na zapoznanie się z informacjami, filmami, czy modelami 3D. To narzędzie świetnie sprawdzające się podczas konferencji i targów. Stoły dotykowe, to świetne zapadające w pamięć nośniki logotypów. Instynktowna łatwość korzystania z aplikacji oraz wizualna atrakcyjność na długo zapada w pamięć użytkowników.

 

JAK WYKORZYSTYWAĆ NOWE TECHNOLOGIE W ORGANIZACJI EVENTÓW FIRMOWYCH?

To przykłady jedynie kilku najciekawszych aktualnie nowinek. Ich mnogość dziś naprawdę może przyprawić o zawrót głowy. Ważne jednak, by wykorzystując nowe technologie zachować umiar i właściwe proporcje. Często, by uzyskać jak najlepszy efekt chciałoby się wykorzystać wszystko, ale wówczas musi się włączyć zdrowy rozsądek. Musimy umiejętnie dostosować narzędzie do grupy odbiorców, charakteru wydarzenia i celu, jaki chcemy osiągnąć. Ważne, by wirtualna rzeczywistość nie przysłoniła tej prawdziwej, bo pamiętajmy, że nic nie zastąpi bezpośredniego kontaktu z drugim człowiekiem. Nie bójmy się eksperymentować, korzystajmy z nowych i spektakularnych narzędzi, ale nie zastępujmy nimi prawdziwych emocji. 


Tekst: Adriana Piekarska - ekspert w dziedzinie event marketingu, właścicielka agencji eventowej Exclusive Event oraz marki Event Marketing Institute, trener biznesu, praktyk.

 

Zobacz również:

www.exclusive-event.pl/premiera-budynku-ktw-europejski-kongres-gospodarczy

www.exclusive-event.pl/premiera-samochodu-audi-etron